تیک عصبی از کجا می‌آید؟

ساخت وبلاگ
تشکری تصریح کرد: تیک عصبی، اختلال شایعی است و گاهی حتی موجب آسیب فرد یا ناراحتی او یا دیگران می‌شود و در صورتی که عارضه به این مرحله برسد باید تحت درمان قرار گیرد.
یک روان‌پزشک گفت: تیک‌های عصبی، حرکات ناگهانی، سریع، تکراری و بدون اراده هستند که ممکن است در عضلات مختلف بدن ایجاد شود. پیش از تیک احساس ناخوشایندی در فرد وجود دارد که با عمل تیک عصبی از بین می‌رود.

اشرف تشکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیک‌های عصبی می‌توانند صوتی یا حرکتی و ساده یا پیچیده باشند. گاهی جدا کردن تیک عصبی از رفتار وسواس مشکل است و گاهی تیک همراه وسواس مشاهده می‌شود.
 
وی افزود: نقاطی در مغز وجود دارد که رفتار تکراری را کنترل می‌کند و در صورتی که این ناحیه دچار مشکل شود، تیک عصبی ایجاد می‌شود.
 
تشکری تصریح کرد: تیک عصبی، اختلال شایعی است و گاهی حتی موجب آسیب فرد یا ناراحتی او یا دیگران می‌شود و در صورتی که عارضه به این مرحله برسد باید تحت درمان قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ‌تیک، انواع گذرا و مزمن دارد. نوع گذرا نیازی به درمان ندارد و بهترین درمان آن توجه نکردن به آن است. برای نوع مزمن می‌توان از درمان‌های رفتاری، دارویی و... استفاده کرد.
 
تشکری گفت: تیک عصبی می‌تواند از دوره کودکی آغاز شود و معمولا در پسران اندکی بیشتر از دختران دیده می‌شود.
 
وی ادامه داد: از دلایل ایجاد تیک می‌توان به زمینه ژنتیکی اشاره کرد. برخی افراد نیز به دلیل بیماری خاص یا مصرف برخی داروها دچار این حالت می‌شوند. استرس و اضطراب نیز از عوامل بروز تیک عصبی است.
 
این روان‌پزشک گفت: در صورت وقوع تیک بهتر است به پزشک مراجعه شود چرا که ممکن است از عوارض بیماری‌های دیگر باشد. خانواده‌ها نیز در صورت مشاهده این حالات در کودکان آن‌ها را سرزنش نکنند و به آرامش آن‌ها کمک کنند.
~~¤دانـلـود¤~~ ...
ما را در سایت ~~¤دانـلـود¤~~ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مــــــــــحمـــــــــد b2m بازدید : 704 تاريخ : شنبه 4 خرداد 1392 ساعت: 17:22